Test myMix czyli personal monitoring

Autor: Iwo Olszewski • 12 sierpnia 2010
Movek 2000 PLN
12 sierpnia 2010 13:22
Iwo Olszewski Studio Panic Room Dostarczył Audio Plus Sp. z o.o. Audio Plus Sp. z o.o. tel: +48 22 732 16 00 www.audioplus.pl
  • Koncepcja - brawo!
  • Możliwość rejestracji śladów na karcie SD
  • Efekty na pokładzie
  • Wygodny interfejs i nawigacja po menu
  • Możliowść łączenia wielu urządzeń ze sobą za pomocją zwykłej skrętki (RJ45)
  • Możliwość nadania kanałom indywidualnych nazw
  • Tworzenie profili w przypadku gdy np. gramy w kilku kapelach
  • Może być zasilany przez zasilacz albo Ethernet (co pozwala uniknąć uciążliwych problemów związanych z prądem „ze ściany”)
  • Potrzebne przejściówki Jack - XLR, przy wielu urządzeniach robi się problem
  • Konieczność użycia splitera aby akustyk miał pełną kontrolę nad sygnałem
  • Potencjometry poziomu sygnału bardzo delikatne
  • Brak regulacji poziomu wyjścia słuchawkowego
Dziś zajmiemy się nietypowym pudełkiem. myMix firmy Movek – jest urządzeniem (a właściwie zestawem urządzeń) do osobistego, własnoręcznego tworzenia miksów monitorowych i zapewniania odsłuchu na scenie a dodatkowo wielośladową nagrywarką.
 
Pełny system myMix zapewnia do 8 niezależnych miksów stereo z użyciem do 16 śladów audio przesyłanych sieciowo poprzez standardowy Ethernet. Użytkownik każdego z urządzeń może stworzyć własny, niezależny mix monitorowy używając wszystkich sygnałów wpiętych w urządzenia myMix własne, jak i kolegów z zespołu. Wszystko to przy pomocy przyjaznego inteface’u wyświetlanego na kolorowym ekranie LCD, 6 przycisków i pokrętła.
 
Dodatkowo – użytkownik może nagrać wszystkie pojedyncze ślady miksu (lub cały miks) na kartę SD i później przenieść je do jakiegokolwiek DAW dla dalszej edycji, dogrywek, lub finalnego zgrania.
 
Urządzenie pozwala podłączyć 2 mikrofony lub 2 sygnały liniowe / instrumenty – poprzez złącza Combo XLR- Jack. Posiada zbalansowane liniowe wyjścia na gniazdach typu Jack, oraz wyjście słuchawkowe na „małym Jack’u”. Do tego Złącze RJ45 do połączenia sieciowego przy użyciu popularnej skrętki. Do tego zewnętrzny zasilacz, uchwyt umożliwiający zamocowanie na statywie mikrofonowym, no i to by było na tyle.
 
[img:2]
 
n a   p o k ł a d z i e

Master EQ

myMix na kanale master udostępnia czteropasmowy korektor parametryczny pozwalający dopasować brzmienie wychodzącego sygnału do rodzaju odsłuchu – słuchawek, odsłuchów dousznych, „paczek”, czy czego akurat używasz. Dodając jeszcze jedną jednostkę myMix możemy użyć jej do do obsługi na przykład głównego miksu idącego na „przody”.
 
 
Profile
Każda zmiana jaką wprowadzamy jest natychmiast zachowywana w aktualnie używanym profilu. Jeżeli gramy w wielu kapelach możemy stworzyć osobne profile dla każdej z nich. Jeżeli wysiądzie prąd, możemy spokojnie zaczekać aż myMix się włączy i kontynuować pracę bez powtarzania żadnych zabiegów.


Nagrywanie
 
myMix może sprawdzić się także jako wielościezkowy rejestracor cyfrowy, dzięki któremu uchwycimy momenty wzniesienia na próbie lub archiwizując koncert w klubie. Ostatecznie możemy nawet zgrać ścieżki na nasz nowy album. Ścieżki rejestrowane są jako 24 bitowe, 48 hHz  pliki .wav na karcie SD / SDHC. Pamięci SD / SDHC są stosunkowo niedrogimi nośnikami o niewielkich rozmiarach.  Za naciśnięciem przycisku REC na karcie tworzy się nowy folder, do którego zgrywa się osobno każde wejście bezpośrednio z preampa, bez przetwarzania - czysty track, który będziemy mogli później w programie DAW odpowiednio ubarwić. Dla niektórych zaleta, dla innych wada. Moim zdaniem lepiej mieć możliwość wrzucenia np. pluginu czy kompresji lub dowolnego efektu w trakcie miksu, niż martwić się że daliśmy zbyt dużo np. pogłosu na wokal.
 
Ponowne naciśnięcie REC kończy nagranie. Teraz można zmienić nazwę sesji albo zostawić domyślną bez przerywania pracy. Wszystko, dziecinnie proste.



A teraz chwila na przemyślenia, refleksje i marzenia...
 
Krótko mówiąc - producent daje muzykom genialny produkt do wykorzystywania w trakcie koncertów, miejscach prób, nagraniach live, lecz w obecnej swej formie widzę następujące problemy:
 
1 – najważniejsze mikrofony są podłączone do preampów w malutkich, stojących na scenie urządzeniach, zasilanych przez, łatwe do wyrwania z gniazdka, zewnętrzne zasilacze, z gain’ami kontrolowanymi wyłącznie i jedynie przez samych muzyków. Całe szczęście, że zasilanie jest  doprowadzone także poprzez złącze Ethernet.
 
2 – używanie przejściówek Jack – XLR M, lub kilkunastometrowych kabli Jack-Jack, aby podłączyć wyjścia z myMix’ów do monitorowych końcówek mocy.
 
W tej postaci MyMix jest według mnie bardzo praktycznym urządzeniem na próby, można sobie pokupować odpowiednie kable i połączyć tak, aby naprawdę fajnie się słyszeć, miksować kanały z odsłuchem i czerpać przyjemność z grania. Wejście jednak na soundcheck godzinę przed koncertem w klubie i zakomunikowanie akustykowi: „To sobie sami wepniemy tu, to tam pójdzie stąd na przody, dajcie nam tylko 8 Jack-Jack’ów i jest git” – może przynieść ofiary w ludziach.
 
 
Ale...
 
Jeśli producent niedługo wypuści myMix 2 (Panic Room Edition), który składałby się z:
 
  • Elementu centralnego zawierającego
    • oparty na złączach XLR, 16 kanałowy splitter
    • preamp
    • konwerter AD/DA

  • router/switch Ethernetowy, do którego podłączalibyśmy wszelkie potrzebne do odsłuchu sygnały i splitowali je:
    • dla konsoli FOH – bez żadnej ingerencji,
    • dla myMixów - wzmacniali, zmieniali na cyfre i rozsyłali sieciowo

  • Uproszczonych, składających się jedynie z ekranu i pokręteł, wejścia RJ45 i wyjścia słuchawkowego, terminali myMix 2 (Panic Room Edition).
 
To wtedy z przyjemnością sam skuszę się na coś takiego i będę polecał wszelkim zespołom, gdyż wyjazd w trasę koncertową z takim sprzętem nie będzie się wiązał z ryzykiem awantury z jakąś krewką ekipą sceniczno nagłośnieniową. Mówię to jako wieloletni praktyk nagłaśniając setki zespołów na scenie i w klubach.
 
Jednym słowem: Czekamy na upgrade i zbieramy fundusze!   Warto!
 
[img:4] [img:3]
 
 

Specyfikacja techniczna MyMix:


Inputs

Impedance:
- Mic: 2k ohms
- Line: 20k ohms

Input Gain:
- Microphone: variable from +4 dB to +60 dB
- Line: variable from -16 dB to +40 dB

Maximum Input Level:
- Mic: +14 dBu
- Line: +34 dBu

Frequency Response: 20 Hz to 20 kHz (+0dB, -1dB)


Outputs

Impedance:
Line: 75 ohms balanced
Headphone (to drive): >16 ohms
Max Output Level (Line): +21 dBu
Signal to Noise Ratio: > 104 dB
THD +N: (Microphone Input to Line Out) < 0,022 %
Cross talk (L to R): < -80 dB
Mute: > 100 dB


System Network
Network Type: Fast Ethernet 100 Mbps
Network Cabling: Cat 5
System Latency: 4 ms
AD/DA Conversion: 24-bit


Recording
Recording Media: SD or SDHC card
Recording Format: WAV file
Sampling Rate: 24-bit, 48 kHz


Connectors
Microphone Input: Balanced XLR (1 gnd, 2 pos, 3 neg)
Line Input: Balanced 1/4 inch jack (tip pos, ring neg, sleeve gnd)
Line Output: Balanced 1/4 inch jack (tip pos, ring neg, sleeve gnd)
Headphone Output: 3.5mm stereo jack
System Network: RJ45


Other
Included Accessories:
myMix PSU (24V, 12W)
myMix microphone stand adaptor
Dimensions (WxHxD): excluding mic stand adaptor 5.3 x 6.7 x 2.4 inches (134 x 171 x 60 mm)
Weight: excluding mic stand adaptor 1.1 lbs (0.5 kg)

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz