Rynek producenta i dystrybutora - Cz.I: Wprowadzenie

O sytuacji na rynku nagłośnieniowym. Z każdym rokiem co raz gorzej? Autor: Piotr Peto • 1 września 2015
1 września 2015 09:00
Piotr Peto PMP Electronics

[img:1]

https://www.infomusic.pl/img/autorzy/MC40MzkzMTEwMCAxNDM3NDgzODY0.jpgPonieważ zaproponowano mi współpracę z portalem Infomusic.pl w charakterze "felietonisty" i eksperta w dziale techniki estradowej, pomyślałem sobie, że na początek zasugeruję opublikowanie tutaj mojego tekstu, który pierwotnie przeznaczony był dla innego medium, ale ukazał się tylko na mojej stronie, więc siłą rzeczy zna go niewielka grupa osób, bo jak niektórzy wiedzą, nie zabiegam szczególnie o reklamę.

Tekst ten, to dość obszerny zbiór moich refleksji, odnoszących się do sytuacji na rynku nagłośnieniowym, widzianym oczyma potencjalnego klienta firm, produkujących tego typu aparaturę. Wprowadziłem w nim pewne korekty w stosunku do wersji pierwotnej, które jednak nie zmieniają w żaden sposób jego "przesłania" i wymowy. Ponieważ jest to materiał o sporej objętości, został podzielony na cztery części i mam nadzieję, że lektura pierwszej zachęci Państwa do zapoznania się z następnymi, a w przyszłości z kolejnymi moimi publikacjami tutaj.

Jednocześnie chciałem od razu oświadczyć, że nie zamierzam wdawać się w żadne dyskusje i ustosunkowywać się do ewentualnych komentarzy, jeśli takowe pojawią się pod tym tekstem i w przyszłości pod innymi. Nie dlatego, żebym się takiej "konfrontacji" w jakikolwiek sposób obawiał, ale dlatego, że w dawnych czasach udzielałem się trochę na różnych portalach internetowych poświęconych technice estradowej i zostałem skutecznie zniechęcony do tego typu "dialogów", które często zamieniały się w chamskie pyskówki, bo jak wiadomo, internet dziś roi się od różnego rodzaju trolli i stanowi świetną pożywkę dla hejterów. Mnie nie bawi branie udziału w takich "nawalankach" i dlatego z góry przepraszam tych czytelników, którzy będą rozczarowani, że sobie ze mną nie podyskutują, mimo, że mają dobre intencje.

Moja rola jako współpracownika portalu będzie ograniczać się wyłącznie do zamieszczania artykułów również dlatego, że nie bardzo mam czas na ślęczenie przed komputerem i śledzenie różnych dyskusji. Mam dość poważny dorobek w dziedzinie publicystyki branżowej, który na dzień dzisiejszy obejmuje już ponad 100 dużych artykułów, wśród których znajduje się wiele testów sprzętu, ale także kilkanaście "poradników", w większości dostępnych na mojej stronie firmowej. Taką "publicystką" zajmowałem się od drugiej połowy lat 90-tych, bo już wówczas miałem coś do powiedzenia na ten temat, choćby jako właściciel jednoosobowej firmy, produkującej sprzęt nagłośnieniowy na zamówienie, z całkowitym pominięciem sieci handlowej.

Mam nadzieję, że dzięki współpracy podjętej z portalem Infomusic.pl będę miał okazję jeszcze bardziej rozwinąć tę część mojej działalności, bo tematów nie brakuje, a z doświadczenia wiem, że z wiedzą w tym zakresie bywa nie najlepiej. W efekcie powoduje to wiele problemów użytkowników sprzętu, których można by uniknąć, gdyby włożyć trochę wysiłku w przyswojenie podstawowych reguł "sztuki".

W moich artykułach przedstawiam głównie własne przemyślenia, ugruntowane ponad 30-letnim doświadczeniem w branży, zarówno w roli producenta, jak i serwisanta aparatury, a także w swoim czasie (choć w niewielkim zakresie) osoby, która zajmowała się obsługą imprez od strony nagłośnieniowej. Jak wspomniałem wcześniej, param się również "zawodowo" testowaniem sprzętu nagłaśniającego od wielu lat i dlatego mam bardzo dobre rozeznanie w sytuacji, jaka panuje na rynku. Być może będę również testował sprzęt na łamach Infomusic.pl, więc należy się Państwu kilka słów wyjaśnień na wypadek, gdyby taka sytuacja miała w przyszłości miejsce.

Otóż tekst, który zamieszczam na portalu jako mój debiut tutaj, napisałem w pewnym sensie w odpowiedzi na "zapotrzebowanie społeczne", czyli między innymi jako reakcję na korespondencję, która przychodzi na mój adres mailowy. Niektórzy z moich czytelników sugerują np., że testy, które publikuję na łamach prasy są nieco "naciągane" pod oczekiwania dystrybutorów. Oświadczam więc, że nie mam sobie pod tym względem nic do zarzucenia, a jeśli trafia do testów wyrób, którego parametry rażąco odbiegają od katalogowych, to taki test po prostu się nie ukazuje, bo byłby faktycznie antyreklamą, a na tym przecież nikomu nie zależy. Bywa jednak czasem tak, że po korespondencji z producentem udaje się osiągnąć pewien "kompromis" (o którym na ogół wspominam w treści artykułu), ale ta uwaga dotyczy tylko niektórych firm, a inne po prostu nabierają wody w usta i zamykają temat.

Nie padną tutaj z oczywistych powodów żadne nazwy konkretnych firm, bo chodzi mi raczej o zasygnalizowanie pewnych ogólnych tendencji, tak obecnie powszechnych, że w zasadzie można by sobie w różne miejsca tego tekstu podstawić niemal dowolnego producenta, z dużym prawdopodobieństwem, że treść będzie pasowała jak ulał.

A teraz, po tym być może trochę przydługim wstępie, zapraszam już do lektury tekstu, którego pierwszy rozdział postara się dać odpowiedź na pytanie, które zadaje sobie wielu potencjalnych użytkowników estradowej aparatury nagłaśniającej:

 

Czy cena stanowi wyznacznik klasy i jakości wyrobu?
Przejdź do artykułu »

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz