LEXICON PCM 81 - procesor efektowy

LEXICON PCM 81 - procesor efektowy

10 czerwca 2006, 00:00
Producent: Lexicon
Ważniejsze właściwości PCM 81

* ?wiatowej klasy pogłos Lexicon
* 2 procesory sygnałowe włącznie z opatentowanym układem LexiChip®
* 24-bitowe przetwarzanie A-C, C-A i wewnętrzne
* 300 gotowych programów, 50 programów użytkownika
* Pogłosy i efekty o standardzie studyjnym, wliczając w to sześciogłosowe opóźnienia, czterogłosowe przesuwniki widma i korektor wokalny Vocal Fix dla wymiany ścieżek wokalnych o złej intonacji
* Pojedyncza gałka Adjust, automatycznie wiązana z najważniejszymi parametrami w fabrycznych programach
* Gniazdo kart PCMCIA dla zapisywania programów
* Opcjonalne karty dla algorytmów, programów i ustawień użytkownika
* Tryby Pro i Go: Tryb Go daje dostęp do maksimum 10 ręcznie wybranych parametrów w każdym określonym programie, tryb Pro pozwala na pełny dostęp do matrycy edycji i do maksymalnie 100 parametrów
* Dynamic Spatialization: przetwarzanie 3D (kompatybilne z systemami Surround)
* Opóźnienie do 20 sekund
* Symetryczne wejścia i wyjścia (XLR i 1/4”)
* Cyfrowe wejścia i wyjścia S/PDIF i AES/EBU
* Funkcja Tap Tempo dla błyskawicznego ustawiania czasów opóźnienia i modulacji
* Pełne sterowanie poprzez MIDI

Efekty PCM 81
PCM 81 posiada wszystko to, co wcześniej spowodowało, że PCM 80 stał się najchętniej stosowanym procesorem studyjnym. Oprócz tego wyposażony został w większą liczbę efektów, więcej algorytmów oraz pełnoformatowe wejście i wyjście AES/EBU. Dwa cyfrowe procesory sygnałowe - opatentowany układ LexiChip® dla pogłosów i drugi układ DSP do obsługi innych efektów, tworzą wszechstronne połączenia efektów bez pogarszania jakości dźdźwięku. PCM 81 oferuje więcej, niż wszystkie inne procesory tej klasy: 24-bitowe wewnętrzne przetwarzanie, w pełni stereofoniczny tor sygnału, symetryczne wejścia i wyjścia analogowe, cyfrowe wejścia i wyjścia AES/EBU i S/PDIF, możliwość łączenia wyjśç analogowych i cyfrowych, poszerzone możliwości modulacyjne, jak również 300 programów.

Brzmienie PCM 81
PCM 81 może poszczyciç się nadzwyczajnym wyborem rozmaitych brzmień. Każde z nich składa się z bezkompromisowego stereofonicznego pogłosu i kilkugłosowych efektów dodatkowych. Pełen zestaw przesuwników widma zapewnia unikalne efekty specjalne, jak również powielanie ścieżek, chorus
i korektę intonacji w zakresie trzech oktaw w górę i w dół. Mając 300 stałych programów PCM 81 błyskawicznie udostępnia efekty w rodzaju Pitch, Reverb, Ambience, Modulators, Stereo Delay do 20 sekund oraz Dynamic Spatialization dla zastosowań stereofonicznych i surround.
Te stałe programy zostały opracowane dla szerokiego zakresu zastosowań, poczynając od efektów przewidzianych dla nagrań muzycznych, a na efektach post-produkcyjnych kończąc. PCM 81 posiada również uaktualnione wersje takich klasycznych efektów Lexicon, jak Concert Hall i Tiled Room.

Algorytmy PCM 81
Dla tworzenia efektów PCM 81 wykorzystuje algorytmy czterogłosowe, sześciogłosowe i typu Pitch. Algorytmy czterogłosowe to: Chamber, Concert Hall, Infinite, Inverse i Plate. Każdy z nich łączy w sobie określony rodzaj pogłosu z czterogłosowym stereofonicznym „przybornikiem efektowym”, nazwanym Reverb Shell, który wykonuje przetwarzanie wytworzonego pogłosu. Możliwe jest na przykład wytworzenie efektu Ghost Flange poprzez przyporządkowanie efektu Modulated Delay do Inverse Reverb (dla jego odstrojenia). Algorytmy sześciogłosowe to: Chorus + Reverb, Glide, Hall, Multiband + Reverb, Res 1 > Plate i Res 2 + Plate, łączące ze sobą określony rodzaj pogłosu z wyspecjalizowanym sześciogłosowym efektem stereo. W tych algorytmach możliwe jest połączenie na przykład wielogłosowego chorusu z wybrzmieniem pogłosu (jak w efekcie Wet Chorus). Wbudowany algorytm Pitch obejmuje wszystkie algorytmy przesuwników widma i korekcji intonacji, jak również efekty PCM 80 dostępne za pośrednictwem karty pamięciowej. Wśród siedmiu takich algorytmów znajduje się też Pitch Correct dla korekty śródeł monofonicznych, jak również Stereo Chamber dla stereofonicznego przesuwnika widma połączonego z pogłosem Chamber. Do algorytmów Dual Chamber, Dual Inverse i Dual Plate został wbudowany bardzo użyteczny mikser, pozwalający na elastyczne konfigurowanie dwóch niezależnych głosów przesuwnika widma i pogłosu. Czterogłosowy algorytm Quad > Hall zawiera cztery niezależne głosy przesuwnika widma oraz pogłos, a algorytm VSO-Chamber pozwala z kolei na korektę intonacji i czasu, w połączeniu z pogłosem Chamber i regulowaną prędkością zmiany wysokości dźwięku (w procentach)

Dynamic Spatialization w PCM 81
Dwa niezależne procesory przestrzenne dopasowują umiejscowienie efektów do praktycznie każdego miejsca znajdującego się pomiędzy i poza głośnikami. Efekty mogą byç również przemieszczane dynamicznie, w celu stworzenia przestrzeni zmieniającej się wraz z muzykę.
Specyfikacja PCM 81 i PCM 91
Analogowe wejście audio:
XLR i 1/4” symetryczne (TRS)
Poziom wejściowy: -2 dBu do +20 dBu symetrycznie
-22 dBu do 0 dBu niesymetrycznie
Impedancja wejściowa: 100 kiloomów symetrycznie,
50 kiloomów niesymetrycznie
Analogowe wyjście audio: XLR i 1/4” symetryczne (TRS)
Poziom wyjściowy: +18 dBm symetrycznie
+4 dBm niesymetrycznie
Impedancja wejściowa: 125 omów symetrycznie
Cyfrowe wejście audio:
symetryczne XLR
niesymetryczne koncentryczne RCA
Format: AES/EBU symetrycznie
S/PDIF niesymetrycznie
Częstotliwość próbkowania: 44.1 kHz i 48 kHz
Cyfrowe wyjście audio: symetryczne XLR
niesymetryczne koncentryczne RCA
Format: AES/EBU symetrycznie
S/PDIF niesymetrycznie
Częstotliwość próbkowania: 44.1 kHz i 48 kHz
Przetwarzanie: 24-bitowe A-C, 24-bitowe C-A
Wewnętrzne przetwarzanie Audio DSP: 24 bity (PCM 81), 20 bitów (PCM 91)
Pasmo przenoszenia: 10 Hz - 20 kHz, ±0.5 dB
Przesłuchy: -55 dB, 10 Hz - 20 kHz
THD: <0.006%, 10 Hz - 20 kHz
Zakres dynamiki: C-A: typowo >98 dB, 10 Hz - 20 kHz
A-C: typowo >105 dB, 10 Hz - 20 kHz
A-A: typowo >96 dB, 10 Hz - 20 kHz nieważona
Interfejs MIDI: 5-stykowe gniazdo DIN dla MIDI IN, THRU i OUT
Nożny przycisk: gniazdo 1/4” TRS dla dwóch niezależnych chwilowych przycisków (podczas włęczania zasilania system wykrywa normalny stan, otwarty, lub zamknięty)
Nożny sterownik:
gniazdo 1/4” TRS dla pedału (impedancja od 10 kiloomów do 100 kiloomów)
Karty pamięciowe Gniazdo: PCMCIA type I, 68 styków
Standardy: PCMCIA 2.0 i JEIDA 4.0Format karty: do 1 MB SRAM
Zasilanie: 100 - 240 V ~, 50 - 60 Hz, 35 W (3-stykowe złęcze IEC)
Zdalne zasilanie:
gniazdo 2.5 mm, 9 V ~ (zasilacz nie dołęczony)
Wymiary: 483 (19”) x 45 (1U) x 305 mm; standard montażowy rack
Waga:
2.9 kg
Zakres temperatur roboczych:
0° - 40° C
Maksymalna wilgotność: 95% bez kondensacji
[img:1]
Procesory efektowe Procesory dźwięku

Gdzie kupić?

Lexicon Lexicon www.lexicon.com

Dystrybucja w Polsce:

ESS Audio

tel.: +48 (22) 2041 200
adres:
ul. Graniczna 21 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > Lexicon rozwiń listę sklepów

Copyright © INFOMUSIC 2024