21 września 2018 13:00
Info PLASA Show Londyn

RAPORT: PLASA Show 2018

Podczas tegorocznych targów PLASA Show 2018, które odbyły się w dniach 16-18 września, świeże produkty zaprezentowały setki liderów profesjonalnej branży nagłośnienia i rozrywkowej.

Nie zabrakło tutaj wagi ciężkiej, czyli firm L-Acoustics, d&b audiotechnik czy Sennheiser, a także pionierów oświetlenia - Robe, DTS, ETC oraz Philips. Oprócz tego goście mogli uczestniczyć w licznych seminariach oraz szkoleniach o bardzo szerokim zakresie zagadnień - od kreatywnych projektów po nowinki techniczne.

 

[img:1]

 

Najnowsze produkty

Firma Elation w tym roku skupia się na swoim najnowszym oświetleniu LED Smarty Hybrid, które korzysta z ich najnowszej technologii - siedmio-kolorowych LED’ów multi-chip. Z kolei MA Lighting prezentuje flagową konsolę grandMA3. Od Robe dostajemy heady SuperSpikie, Tarrantula oraz kontroler RoboSpot. Dodatki do serii Dalis i nowe Charles 960SX zaprezentował Robert Juliat. Philips oświetlali swoje stanowisko lampami LED VL800 Beamline.

 

[img:10]

ROBE SuperSpike

 

W kategorii nagłośnienia od L-Acoustics dostajemy innowacyjny system L-ISA, a technologię Soundscape i nową serię SL od d&b audiotechnik. Peavey zaprezentował światu najnowszej generacji system liniowy Crest Audio Versarray PRO VR112. Z kolei RCF demonstrował możliwości zestawów TT i kompaktowego nagłośnienia HDL28-A. Zestaw bezprzewodowy Speechline to najnowszy dodatek do tego typu produktów firmy Sennheiser.

 

[img:11]

Ekosystem L-Acoustics L-ISA

 

Oprogramowanie Hippotizer 4.4 wraz z dogłębną prezentacją otrzymaliśmy od Green Hippo, a w świecie laserów firma Laserworld zaprezentowała serię DS-1000RGB. Projektor laserowy EB-1755U to w tym roku oczko w głowie firmy Epson, a kontrolery daliGate Quad i Rail-Split RJ45 to najnowsze produkty od Artistic License.

 

Seminaria i szkolenia

Zdecydowanie jednymi z najciekawszych seminariów były te z dziedziny oświetlenia, które prowadzili Rob Halliday oraz firma Royal Shakespeare Company. W tym roku dominowały tutaj w większości najnowsze, cyfrowe technologie i ich użycie w praktyce.

 

[img:9]

 

W zeszłym roku bardzo dużą uwagę pod względem niesamowitej realizacji przykuł Nur Alem Pavilion - teraz mogliśmy dowiedzieć się jak projekt ten wyglądał “od kuchni” i jakie technologie zostały użyte. Oczywiście nie obyło się bez uchylenia rąbka tajemnicy ze strony realizatorów dźwięku i oświetlenia, którzy tym razem opowiedzieli o tym, jak przebiegają zmiany artystów podczas festiwali i jakie wyzwania się z tym wiążą.

Podszkolić się z biznesu i marketingu można było w Fast Track Theatre, gdzie prezentacje usłyszeć można było z ust Shéa Bennett (Identity), Darryn de la Soul (Soulsound) oraz Johna Schwaba (Curtain Call). Ciekawostki dotyczące zarządzania czasem przekazali przedstawiciele firmy BECTU - Tony Lennon i Liz Hardwick.

Nie obyło się również bez tradycyjnych warsztatów z tematu miksu - tym razem ze strony ekspertów Britannia Row Productions i legendarnego inżyniera dźwięku Simona Hodge, który zbudował wielościeżkowy miks od podstaw z udziałem publiczności. Swój debiut na targach PLASA miały SoundGitls, które zaprezentowały najnowsze technologie miksu, a firma Avid opowiadała o przyszłości technologii miksowania.

 

Demonstracje audio

Podczas tegorocznych targów PLASA nie zabrakło również tradycyjnych już... głośnych demonstracji sprzętu audio. W specjalnie zaprojektowanych stanowiskach “Apex Room” uczestnicy mogli posłuchać sprzętu firm Shermann, OHM, RCF i Aura Audio. Club Room w tym roku był zajęty przez KV2 Audio.

 

[img:6]

 

Hopolot zajął się w tym roku syntezą dźwięku dla potrzeb 3D i rozszerzonej rzeczywistości. Inżynierowie z firmy d&b audiotechnik opowiedzieli o najnowszych udogodnieniach w zakresie kontroli rozproszenia dźwięku i pokazali nowy protokół AV o nazwie Milan.

 

Nowinki techniczne

Brandon Eckstorm zaprezentował oprogramowanie Vectorworks Spotlight, pokazując jego zaawansowane możliwości i wbudowane technologie renderowania 3D, analizy Braceworks i pre wizualizacji oświetlenia Vision. James Eade zajął się prezentacją najnowszych standardów z dziedziny elektryki - zasilania, uziemienia oraz bezpiecznej konfiguracji i używania generatorów.

Swój punkt podczas targów miał także reprezentant The Royal Central School of Speech and Drama - David Ripley, który opowiedział o premierowych funkcjach oprogramowania AutoCAD.

 

[img:7]

 

Treningi

Firma ChamSys zorganizowała duży, praktyczny zestaw treningów dla użytkowników na każdym stopniu zaawansowania. Mogli oni nauczyć się poprawnej konfiguracji i obsługi konsol QuickQ / MagicQ. O systemie bezprzewodowym Speechline dowiedzieć więcej mogli się przyszli użytkownicy najnowszych produktów firmy Sennheiser.

Z kolei osoby zajmujące się podwieszaniem systemów nagłośnieniowych i oświetlenia mogli dowiedzieć się jak korzystać ze specjalistycznych urządzeń, kalkulować typ systemu uwzględniając różne czynniki i zachować bezpieczeństwo podczas pracy. Tym zajęli się m.in. osoby z National Rigging Advisory Group, Sapsis Rigging oraz Total Solution. Dowiedzieć mogliśmy się również o kodzie International Code of Practice for Entertainment Rigging (ICOPER).

 

[img:12]
ChamSys QuickQ

 

PLASA Show przeszła długą drogę, a ubiegłoroczna 40. rocznica potwierdziła, że jesteśmy na dobrej drodze, wytyczając ścieżkę dla branży technologii rozrywki na żywo. Ze spokojem patrzymy w przyszłość i jak co roku nie możemy się doczekać kolejnych, najnowszych technologii.

Peter Heath - Managing Director

 

Jak co roku firmy uczestniczące w targach biorą udział w konkursie PLASA Awards. Zwycięzca ma możliwość pokazać się w Galerii Innowacji.

 

[img:13]

Crest Audio Versarray PRO VR112

 

Kolumny i głośniki instalacyjne Systemy liniowe Nagłośnienie instalacyjne
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz