25 marca 2015 09:00
Info Polsound sp. z o.o Polsound sp. z o.o tel: +48 22 2041 100 www.polsound.pl

Walt Disney Concert Hall wyposażona w cyfrowe miksery DiGiCo

[img:1]

Na swoje 50. urodziny Music Center w Los Angeles udoskonaliło system audio w prestiżowej Walt Disney Concert Hall, wyposażając ją w konsolety DiGiCo - SD5 na FOH i monitorową SD10. Oba miksery korzystają ze wspólnego SD Rack, komunikując się poprzez łącza światłowodowe.

Decyzję o zakupie konsolet DiGiCo do sali koncertowej Walta Disneya, która została oddana do użytku w 2003 roku, podjęto pod wpływem udanego sezonu koncertowego w Hollywood Bowl, w której to z kolei w 2014 roku zainstalowano konsoletę SD7.

W tej słynnej na cały świat muszli koncertowej (w której występowali także The Beatles) każdego roku orkiestra filharmoniczna z LA występuje z 15-tygodniowym cyklem letnich koncertów, na pozostałe miesiące wracając pod dach, do Walt Disney Concert Hall.

 

Po ogromnym sukcesie koncertów w Hollywood Bowl, w czym wydatny udział miały nowe konsolety DiGiCo, zaczęliśmy rozważać podobne posunięcie inwestycyjne dla sali koncertowej. Chcieliśmy zainstalować konsolety, które będą łatwe w użyciu, będą też oferowały wysoką elastyczność komunikacji wejściowej/wyjściowej i gwarantowały możliwości przyszłej rozbudowy.

 

Jest to rozwiązanie sensowne także z perspektywy realizatorów, którzy będą mogli teraz pracować - tak w lecie, w Hollywood Bowl, jak i w zimie, w sali koncertowej Walta Disneya - na konsoletach tego samego typu.

Fred Vogler - główny projektant systemu audio i realizator dźwięku LA Phil

 

[img:2]

 

Według Kevina Wapnera, szefa technicznego, a jednocześnie realizatora odsłuchów w Hollywood Bowl, użycie konsolet DiGiCo z próbkowaniem 96 kHz odegrało istotną rolę w uzyskaniu znaczącej poprawy jakości dźwięku w tym obiekcie.

 

Rok przed tym, gdy podjęliśmy tę ostatnią decyzję o zakupie, przekonwertowaliśmy wszystkie połączenia w sali koncertowej do pracy w trybie 96K z użyciem Rocknet. Przejście z poprzednio używanych konsolet na DiGiCo i połączenie ich łączami światłowodowymi przebiegło naprawdę bezproblemowo.

Kevin Wapner - szef techniczny i realizator odsłuchów w Hollywood Bowl

 

 

Nie mniej istotne są możliwości wyjściowe matrycy SD5. Mimo że doskonałość akustyki sali koncertowej, zaprojektowanej przez akustyka Yasuhisę Toyotę, sprawia, że konieczność użycia więcej niż 40 wejść konsolety FOH podczas występów nie-orkiestrowych zdarza się bardzo rzadko, SD5 umożliwia bardzo drobiazgową kontrolę brzmienia rozbudowanego systemu nagłośnieniowego, który jest uruchamiany tylko w razie potrzeby. Niestandardowo skonfigurowane grona JBL VT4887, lewe i prawe, grają do przodu, na boki i do tyłu, podobnie jak grono środkowe. Frontfill obejmuje swoim działaniem kilka pierwszych rzędów widowni, a oprócz tego w sali zainstalowano głośniki sufitowe i opóźnieniowe nad balkonami.

 

Wszystko jest tu adresowalne. Możesz dowolnie zmieniać poziom dźwięku emitowanego w przód - części górne i dolne gron są adresowane oddzielnie - jak i na boki i do tyłu. Również indywidualnie można adresować sygnały do głośników ATC. To był kolejny czynnik, który przyczynił się do wybrania konsolety DiGiCo - potrzebowaliśmy takiej, która zapewni szerokie możliwości matrycowania i komutacji.

 

Korekcja w tej konsolecie EQ brzmi doskonale, a opcje routingu są bardzo rozbudowane. To dobre narzędzie do swobodnego kształtowania dźwięku i wysłania go dokładnie tam, gdzie ma sie znaleźć. Co równie ważne, praca na tej na konsolecie jest niesłychanie intuicyjna i wygodna.

Fred Vogler - główny projektant systemu audio i realizator dźwięku LA Phil

 

Etatowi realizatorzy dźwięku w sali koncertowej Walta Disneya, Randy Piotroski (FOH) i Leland Alexander (monitory), bardzo intensywnie korzystają z funkcji snapshotów.

 

Mamy gotowe szablony wstępne, ponieważ dystrybucja sygnałów PA jest tak skomplikowana, że nie chcielibyśmy odtwarzać wszystkiego przed każdym koncertem

 

Kevin Wapner - szef techniczny i realizator odsłuchów w Hollywood Bowl

 

 

Owe szablony zostały przygotowane dla rozmaitego typu imprez odbywających się w sali: Casual Fridays, który obejmuje sesję pytań i odpowiedzi pomiędzy artystami i publicznością; występy jazzowe i inne z nagłośnieniem; występy chórów i operowe; inne wydarzenia.

W trakcie występów orkiestry LA Phil, podczas których w pełni wykorzystuje się naturalną akustykę sali, SD5 jest przenoszona do specjalnej kabiny za stanowiskiem realizacji FOH i używana jako konsoleta nagraniowa.

 

Nagrania archiwalne to w zasadzie miks stereo na dysku flash. Zazwyczaj używamy pięciu mikrofonów - lewy i prawy oraz trzy ambientowe. Podczas rejestracji telewizyjnych sygnał z każdego mikrofonu rejestrowany jest przez system Merging Technologies Pyramix, za pośrednictwem przetworników Horus. Decyzje co do zakupu sprzętu dla prestiżowej Walt Disney Concert Hall zawsze są podejmowane bardzo rozważnie.

Kevin Wapner - szef techniczny i realizator odsłuchów w Hollywood Bowl

 

 Tu brzmienie musi być naprawdę najwyższej jakości, a to wymusza niebywale krytyczne podejście. Zawsze mówimy, że dźwięk jest badany jak pod mikroskopem z tysiąckrotnym powiększeniem. Każdy element wyposażenia technicznego, który tu wprowadzamy, musi być pieczołowicie zbadany. Oczekiwania kierownictwa i artystów są bardzo wysokie, więc jakość dźwięku, a także wygląd i sposób działania to naprawdę istotne rzeczy.

Fred Vogler - główny projektant systemu audio i realizator dźwięku LA Phil

 

 
Miksery Cyfrowe

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz