28 października 2013 16:30

Relacja Infomusic.pl z SoundEdit 2013 w Łodzi

[img:1]

Jeśli w przyszłym roku będziecie zastanawiać się czy w trakcie trwania 6 edycji SoundEdit w Łodzi nie warto by wybrać się na inną imprezę (w tym roku były równolegle dwie: targi MUSIC LAB w Poznaniu i BassDays w Olsztynie) - nie wahajcie się ani chwili i wybierzcie SoundEdit 2014 w Łodzi!

Po pierwsze miejsce, w którym odbywa się festiwal jest szczególne i historyczne - to teren dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych przy ulicy Łąkowej - miejsce dla wielu osób magiczne. Po remoncie i adaptacji Toya Studios to jeden z największych w Polsce kompleksów do produkcji oraz postprodukcji filmowej, telewizyjnej oraz teatralno - muzycznej. To doskonale przygotowane akustycznie sale i świetna organizacja, a do tego niebanalna grupa gości i program stanowią o sile tego festiwalu. Jeśli się nie mylę, żadna sesja warsztatowa czy koncert nie miały opóźnienia! Nie ma tu miejsca na blichtr i udawane gwiazdorstwo. W klubowej sali swobodnie przechadzał się, pijąc piwo Bill Laswell. Gwiazdy i realizatorzy, producenci oraz przedstawiciela branży muzycznej - mają w Łodzi jesienią swoje dwudniowe święto.

Impreza odbywa się przy wsparciu i współpracy dystrybutorów sprzętu. W tym roku - podobnie jak w 2012 - nagłośnieniem zajęła się firma Polsound - dystrybutor konsolet cyfrowych DiGiCo, mikrofonów Shure oraz systemów nagłośnieniowych MeyerSound. Ponadto produkty z oferty handlowej prezentowały: warszawska Audiostacja oraz firma MBS.

 

[lupa:1]
Piotr Dygasiewicz - Audiostacja, warsztat nt. miksowania utworu elektronicznego
przy wykorzystaniu software’u?.

 

[lupa:2]
Dawid Somlo - Polsound, warsztat nt. urządzeń DiGiGrid - innowacyjnych interfejsów audio.

 

[lupa:3]
XAOC DEVICES - Tomasz Mirt, Marcin Łojek oraz Maciej Polak z analogia.pl prezentują możliwości syntezatorów modularnych. Sesje warsztatowe i piątkowy koncert pozwoliły uczestnikom zapoznać się z magicznym światem czegoś co jak się okazało wcale nie odeszło bezpowrotnie w otchłań przeszłości. Syntezatory modularne mają się doskonale i dzięki ekipie XAOS DEVICES nie pozwalają zapomnieć o ich niepowtarzalnym brzmieniu.  

 

[lupa:20]
[lupa:4]
Dan Austin - warsztat, w czasie którego co chwila magia splatała się z rzeczywistością. Dan w sali klubowej prezentował fragmenty własnego warsztatu z sesji nagraniowej zespołu, który za ścianą miał próbę przed koncertem. Poszczególne ścieżki co chwila splatały się z dźwiękami żywej muzyki zza ściany. Pozornie flegmatyczny anglik wyprodukował album zespołu Six by Seven - kapeli, która za chwilę miała zniszczyć nasze zmysły dzikim brzmieniem gitary charyzmatycznego Chrisa Olley.

 

[lupa:5]
Six by Seven... po tym koncercie odniosłem wrażenie, że właśnie miałem przyjemność uczestniczyć w najlepszym koncercie jaki słyszałem w tym roku. Chris Olley (na zdjęciu), nie zwracając uwagi na to co go otacza, w hipnotycznym wręcz transie wykonał kilkanaście piosenek z repertuaru kapeli. Dodatkowe brawa dla perkusisty z zespołu Cool Kids of Death Łukasza Klausa, który zastępował Chrisa Davisa, który kilka dni wcześniej złamał rękę.

 

[lupa:6]
Koncert PIL... po drugim utworze, gdy John Lydon zrzucił z siebie część dziwacznej garderoby wiedziałem, że będę musiał zweryfikować wrażenia co do tego, który koncert w tym roku należy uznać za najlepszy. PIL to jeden z najbardziej innowacyjnych i wpływowych zespołów muzycznych na świecie a ostania płyta z 2012 roku pt „This is PIL” tylko to z łatwością udowadnia.

 

Zagrane niezwykle dynamicznie kawałki: „Deeper Water”, „Out Of The Woods”, „One Drop” czy „Reggie Song” oraz największe „przeboje” grupy: „Rise”, „This Is Not A Love Song”, „Death Disco”, „Flowers Of Romance” oraz „Warrior” w sali koncertowej klubu wytwórnia zabrzmiały REWELACYJNIE!!! W dużej mierze jest to zapewne zasługa doskonałego nagłośniania, pracującego w studyjnej sali koncertowej oraz człowieka, który obsługiwał konsoletę. BRAWO!

 

[lupa:21]
[lupa:7]
Hayden Bendall... na ten warsztat należało założyć czystą białą i dobrze wyprasowaną koszulę. Na scenie zasiadł bowiem skromny i niepozornie wyglądający człowiek, który miał przyjemność współpracować z największymi światowymi artystami. Na stałe zatrudniony w studiu Abbey Road niestety nie mógł zostać do końca imprezy bo właśnie zaczynał sesję nagraniową Vana Morrisona.

 

Lista artystów, z którymi współpracował Bendall powala: A-Ha Alan Parsons, Bocelli, Dido, Gilmour, Fleetwood Mac, Freddie Mercury, Gary Moore, Kate Bush, McCartney, Tori Amos, Tina Turner... wybrałem kilka największych ale zapewniam wszystkich, że ta lista jest  o wiele dłuższa.

 

[lupa:8]
[lupa:9]
[lupa:22]
Apogee - warsztat pt. „sztuka konwersji analogowo - cyfrowej / cyfrowo - analogowej i jej rola w arcydziele muzycznym”... czyli próba przekonania słuchaczy dlaczego warto wybrać jedyny słuszny przetwornik DA/AD. To co usłyszeliśmy mogło przekonać - Symphony I/O to doskonałe narzędzie dla świadomych realizatorów. 

 

[lupa:10]
Marek Kościkiewicz - panel ZAiKS. Znamienny tytuł spotkania widać na zdjęciu.

 

[lupa:11]
Marek Kościkiewicz, Marek Hojda oraz Bogusław Pluta - panel ZAiKS poświęcony prawu autorskiemu. Po ubiegłorocznych doświadczeniach organizatorzy postanowili ponownie przybliżyć wszystkim czym są ich prawa wobec coraz bardziej bezwzględnego rynku muzycznego.

 

[lupa:12]
XAOC DEVICES - warsztat

 

[lupa:13]
Paweł Danikiewicz - POLSOUND, warsztat firmy Shure. Nie mogę się powstrzymać od napisania dwóch rzeczy: po pierwsze nikt nie ma wątpliwości, że te doskonałe mikrofony zasługują na miano jednych najlepszych urządzeń tego typu na świecie, po drugie chciałem napisać o mojej rozterce. Byłem ostatnio na warsztatach innego dystrybutora, równie doskonałych mikrofonów estradowych.

 

Dowiedziałem się w ich trakcie, że także są to jedyne mikrofony, po które warto się schylić gdy upadną na scenę.  W takim razie jaka jest prawda ostateczna?

 

[lupa:14]
Bill Laswell - sesja Q & A. Dla niewtajemniczonych określenie Q&A oznacza Questions&Answers. Dawno nie widziałem tak powściągliwego artysty, z którym próbuje nawiązać kontakt w sumie dość pokaźna liczba fanów. Odpowiedzi typu “Yes I did...” onieśmialały chyba I tak skrępowaną publiczność. 

 

[lupa:15]
Bill Laswell - koncert z nowa wersją muzyki do obrazu Koyaanisqatsi z 1982 roku. Zdjęcie, które widać obok to jedyne, które udało się zrobić w czasie trwającego blisko 1.5 godziny występu.

 

[lupa:16]
Galę wręczenia nagród tradycyjnie poprowadził Piotr Metz, ale nawet I on ze swoim urokiem osobistym nie namówił Billa Laswella do powiedzenia więcej niż grzecznościowego “Thank You”. Na zdjęciu dyrektor festiwalu - Maciej Werk oraz Bill Laswell.

 

[lupa:17]
Zdecydowanie najmocniejszy akcent tegorocznej gali: wręczenie nagrody człowieka ze złotym uchem Władysławowi Komendarkowi - bezkompromisowemu, pochodzącemu zapewne z innego wymiaru niż przeciętny człowiek, muzykowi. Wręczenie poprzedziła promocja filmu o artyście. Wśród oklasków przerywanych salwami śmiechu nikt nie miał wątpliwości, że Władysław Komendarek zasłużył na tę statuetkę jak mało kto w naszym kraju.

 

Filmu zapewne nie będzie można zobaczyć w kinach. Dlatego warto zapamiętać tytuł „W kosmosie jest zawsze dobrze” i niezastanawiając się zbytnio kupić bilet na seans - dla siebie i kogoś bliskiego.

 

[lupa:18]
Dan Austin - gala wręczenia nagrody „Człowiek ze złotym uchem”

 

[lupa:19]
Na zakończenie Marc Almond z koncertem.

 

Do zobaczenia za rok - zachęcam do zarezerwowania dwóch dni w październiku 2014!

 

[img:2]

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz