9 września 2004 19:13

RME Fireface 800 56-kanałowy Interfejs Audio FireWire, 24-bity/1

Po przeszło 2 latach intensywnej pracy wybitnego zespołu inżynierów, firma RME prezentuje Fireface 800, najlepszy na świecie interfejs audio FireWire. Cechy, takie jak: możliwość użycia do 56 kanałów record/playback, częstotliwość próbkowania do 192 kHz, nowoczesne złącze FireWire 800 przekonują, że jest to bezkonkurencyjny, high-end'owy oraz super szybki interfejs audio FireWire. [img:1] Jak nazwa wskazuje Fireface 800 łączy się z komputerem przy pomocy portu FireWire [w wersji 800 lub 400] i dzięki temu nie wymaga dodatkowej karty PCI lub PCMCIA. Jest to zewnętrzny interfejs w obudowie Rack o wysokości 1U. Fireface 800 łączy w sobie najnowsze oraz sprawdzone rozwiązania technologiczne innych produktów RME z najszybszą technologią FireWire. Jakość sygnału audio z renomowanej już serii przetworników ADI-8, preampy mikrofonowe z QuadMic i OctaMic, Technologia TotalMix z serii produktów Hammerfall DSP, wieloletnie doświadczenie w programowaniu skutecznych i niezawodnych driverów, kompatybilność z DIGICheck to połączenie najlepszych cech urządzeń RME. Wszystko to gwarantuje topową jakość oraz stabilną pracę nowego systemu audio firmy RME. Fireface 800 oferuje najlepiej dopracowane wejście instrumentalne, jakie można znaleźć w interfejsach audio, wysokiej jakości wyjście słuchawkowe oraz odstęp od szumu na poziomie 119 dBA - typowe dla RME ! Wejścia i Wyjścia Analogowe Bazą do budowy Fireface 800 był sprawdzony i niezawodny Multiface. 8 symetrycznych wejść oraz 8 wyjść analogowych z programowo kontrolowanym poziomem [-10 dBV, +4 dBu, HiGain], zbudowanych oczywiście z elementów dyskretnych i pracujących w domenie analogowej, gwarantuje najwyższy zakres dynamiki oraz referencyjną jakość brzmienia. Dodatkowo, można osobno regulować poziomy dla przedwzmacniaczy mikrofonowych i wyjścia słuchawkowego. Wszystkie ustawienia mogą być kontrolowane z poziomu oprogramowania komputerowego. [img:2] Interfejs został wyposażony w najnowsze przetworniki A/D i D/A 24-bity/192 kHz, zatem wszystkie procesy obróbki sygnału audio [wejścia/wyjścia audio] odbywają się z maksymalną częstotliwością próbkowania do 192 kHz oraz dynamiką 119 dBA, również na wyjściu słuchawkowym! Umieszczone na panelu przednim wyjście słuchawkowe zapewnia dużą głośność na nisko impedancyjnych słuchawkach i umożliwia odsłuch również z kanałów 9/10. Dlatego wyjście słuchawkowe może być używane równolegle z ASIO Direct Monitoring. Na panelu przednim Fireface 800 znajdują się 4 symetryczne wejścia mikrofonowe wykonane w technice dyskretnej [klasa A] z oddzielnymi włącznikami phantom 48V. Obok każdego preampu znajdują się 4 wejścia jack, które można wymiennie traktować jako dodatkowe wejścia liniowe z regulacją zakresu gain do 50 dB! Ciekawostką jest możliwość łączenia sygnału z obu wejść jednocześnie na każdym z 4 kanałów [mikrofonowe i liniowe na przednim panelu]. Dwa z czterech wejść mikrofonowych są zawsze dostępne jako kanały 9 i 10, pozostałe dwa mogą być używane razem z lub zamiast wejść 7 i 8. W przypadku kanałów 7 i 8 można również łączyć sygnał z wejść na panelu przednim oraz tylnym. Wejście Instrumentalne Fireface 800 posiada unikalne wejście instrumentalne Hi-Z, oferujące bezprecedensową jakość i elastyczność podczas nagrywania gitary lub basu. Soft-limiter, który został specjalnie dostosowany do współpracy z instrumentami muzycznymi, zabezpiecza przed przesterowaniem sygnału na przetworniku A/D. Limiter nie pracuje bez zniekształceń, a raczej celowo tworzy parzyste zniekształcenia harmoniczne. Dzięki płynnej reakcji na poziom sygnału oraz celowemu tworzeniu harmonicznych, sygnał wejściowy może być kompresowany [płynna regulacja] w zależności od gustu. Limiter może być użyty jako distortion z brzmieniem charakterystycznym dla sygnałów osiąganych na układach lampowych. Dodatkowo można włączać układ Drive, który pozwala uzyskać głęboki przester gitarowy. Można również użyć niezależny filtr Speaker Emulation, który wycina niskie i wysokie częstotliwości zakłóceń, gwarantując optymalną jakość dźwięku podczas nagrywania "prosto w komputer" lub w przypadku monitoringu poprzez mikser. Sygnał gitary, czy basu nie jest nieodwracalnie przetwarzany, ale przygotowany bezpośrednio do dalszej obróbki w programie audio. Tak więc można później użyć znane i renomowane plug-iny symulujące wzmacniacze gitarowe. Wejścia i Wyjścia Cyfrowe Dwa porty ADAT pozwalają na podłączenie urządzeń efektowych, cyfrowych mikserów lub zewnętrznych przetworników. Oczywiście, dodatkowe 16 kanałów poprzez ADAT działa jednocześnie z podstawowymi kanałami analogowymi. Używając dwóch dodatkowych ADI-8 DS, możemy uzyskać 26 wejść oraz wyjść analogowych. W przypadku stosowania systemu S/MUX, uzyskamy 18 kanałów pracujących z częstotliwością 96 kHz. Interfejs cyfrowy S/PDIF pracuje aż do częstotliwości 192 kHz, tak więc można użyć 10 wejść i wyjść analogowych oraz 2 wejścia i wyjścia cyfrowe z częstotliwością próbkowania 192 kHz. Drugi port ADAT może pracować wymiennie jako S/PDIF optyczny z częstotliwością do 192 kHz - oto kolejny przykład innowacyjnego rozwiązania firmy RME. Podstawowe Możliwości: Wszystkie wejścia i wyjścia działają jednocześnie! [w przypadku rejestracji z częstotliwoscią 192 kHz złącza ADAT są nieaktywne]. Na przykład wejście instrumentalne 1 działa wymiennie z wejściem liniowym 1 na tylnym panelu lub razem z nim. Podobnie gniazda TRS jack na tylnym panelu oraz gniazda XLR wejść mikrofonowych mogą być używane jednocześnie. Podsumowując, do Fireface 800 można podłączyć 35 różnych źródeł sygnału i nagrywać je na 28 oddzielnych śladach w komputerze! Dzięki technologii opartej na DSP w mikserze TotalMix, wszystkie wejścia i wyjścia mogą być dowolnie miksowane oraz przepinane między sobą wewnątrz karty. Jest to znakomite rozwiązanie, pomocne przy miksach. Można użyć do 14 kompletnie niezależnych stereofonicznych submiksów. Każdy z kanałów wyjściowych miksera, który jest pojedynczym kanałem submixu, może być nagrywany wewnętrznie bez potrzeby zewnętrznego przepinania kabli. Dzięki wewnętrznej pamięci Flash, wszystkie ustawienia TotalMix są zapamiętywane i dostępne podczas działania całego systemu bez potrzeby jego resetowania przy każdorazowej zmianie parametrów. Po wprowadzeniu dowolnych ustawień Fireface 800 może pracować w trybie stand-alone [bez potrzeby podłączania do komputera] jako mikser, przetwornik A/D D/A, mikser słuchawkowy, konwerter formatów, przedwzmacniacz instrumentalny lub mikrofonowy, mikser monitoringu i w wielu innych zastosowaniach. Fireface 800 wyposażono w technologię SteadyClock, unikalną cechę wprowadzoną przez RME. Pozwala ona na uzyskanie super stabilnego zegara taktującego cały system audio w studio. SteadyClock odświeża sygnały synchronizacyjne, usuwa jitter, dbając jednocześnie o optymalną jakość konwersji. Funkcja ta gwarantuje niewiarygodną perfekcję brzmienia sygnału audio, niezależną od zakłóceń powstających w komputerze SteadyClock pozwala FireFace 800 dowolnie kontrolować częstotliwość próbkowania. Panel sterowania zapewnia wsparcie dla większości wariantów częstotliwości próbkowania stosowanych w branży audio oraz video. Dodatkowo możemy użyć dwóch regulatorów w celu ustawienia dowolnej częstotliwości próbkowania w czasie rzeczywistym, w zakresie +/- 4% oraz +/- 0.4%. Na tylnym panelu urządzenia umieszczono slot na opcjonalne rozszerzenie Time Code [TCO] do synchronizacji LTC z urządzeniami video. Dzięki SteadyClock, Fireface 800 nie tylko wysyła dokładną synchronizację video, ale bardzo "czysty" WordClock z niskim jitter'em. Firma RME zastosowała w Fireface 800 własną technologię FireWire, gruntownie zoptymalizowaną do pracy z audio. Specjalna adaptacja sprzętu oraz nowa koncepcja bufora audio umożliwiają odpowiednią wydajność urządzenia, jak i niemożliwą wcześniej do uzyskania, niewiarygodnie małą latencję wynoszącą tylko 1 ms !!!. W Fireface 800 wbudowano drugi port FireWire z funkcją huba, obsługujący tryb bi-lingual dla pełnej kompatybilności z FireWire 400 oraz dodatkowy port FireWire 400. Na jednym złączu FireWire 800 można podłączyć równolegle kilka interfejsów Fireface 800. Reasumując. Różnorodność i ilość dostępnych wejść oraz wyjść, znakomita jakość brzmienia, niezawodność driver'ów z niewiarygodnie niska latencją oraz solidność wykonania, z jakiej znana jest niemiecka firma RME, uprawniają do stwierdzenia, że Fireface 800 jest najlepszą kartą audio na świecie. DANE TECHNICZNE Wejścia/Wyjścia - Wejścia analogowe: 8 x jack stereo [symetryczne], 4 x XLR [mikrofonowe] lub 4 x jack stereo [symetryczne] mogące pracować jako inserty dla wejść XLR [mikrofonowych], - 1 x jack mono [wejście emulujące wzmacniacz z głośnikiem] z przełączaniem na liniowe - Wyjścia analogowe: 8 x jack stereo [symetryczne], 1 x jack stereo – monitorowe [słuchawkowo-liniowe] - Wejścia cyfrowe: 2 x ADAT optyczne [przełączalne na S/PDIF optyczny], S/PDIF galwaniczny [gniazdo RCA], kompatybilny z AES/EBU - Wyjścia cyfrowe: 2 x ADAT optyczne [przełączalne na S/PDIF optyczny], S/PDIF galwaniczny [gniazdo RCA], kompatybilny z AES/EBU Dynamika - Zakres dynamiki na wejściu analogowym: 109dB RMS nie ważone, 112dBA - Zniekształcenia harmoniczne THD na wejściu karty: mniejsze niż -110dB [<0,00032%] - Zniekształcenia harmoniczne THD+N na wejściu karty: mniejsze niż -104dB [<0,00063%] - Przesłuchy międzykanałowe na wejściu karty: -110dB - Zakres dynamiki na wyjściu karty: 116 dB RMS nie ważone, 119dBA - Zniekształcenia harmoniczne THD na wyjściu karty: mniejsze niż -103dB [<0,0007%] - Zniekształcenia harmoniczne THD+N na wyjściu karty: mniejsze niż -100dB [<0,001%] - Przesłuchy międzykanałowe na wyjściu karty: -110dB Poziomy - Poziom wejścia/wyjścia dla 0 dBFS @ Hi Gain: +19dBu - Poziom wejścia/wyjścia dla 0 dBFS @ +4dBu: +13dBu - Poziom wejścia/wyjścia dla 0 dBFS @ -10dBV: +2dBV - Częstotliwość próbkowania [kHz]: 32, 44.1, 48, 64, 88.2, 96, 128, 176.4, 192 - Częstotliwość próbkowania synchronizowana zewnętrznym sygnałem zegarowym: płynnie od 28kHz do 200kHz Pasmo - Pasmo przenoszenia dla częstotliwości próbkowania 48kHz: 5Hz - 21.5kHz przy spadku dynamiki na krańcach pasma -0.5dB, - Pasmo przenoszenia dla częstotliwości próbkowania 96kHz: <5Hz - 43.5kHz przy spadku dynamiki na krańcach pasma -0.5dB, - Pasmo przenoszenia dla częstotliwości próbkowania 192kHz: <5Hz - 70kHz przy spadku na krańcach pasma -1dB, Dostępne sterowniki: Windows 2000 + SP4 lub Windows XP [home, professional] + SP1: Pełne ASIO multi-client współpracujące z WDM, MME, GSIF 2.0 i ASIO 2.0. WDM [DirectSound] ze stereo i trybem wielokanałowym. Pełny hot-plugging. Do 3 jednostek Fireface 800 może działać jednocześnie. Mac OS X [10.3.4 lub nowszy]: Core Audio, Core MIDI. Do 3 jednostek Fireface 800 może działać jednocześnie.
Interfejsy audio FireWire USB

Gdzie kupić?

RME Audio RME Audio www.rme-audio.com

Dystrybucja w Polsce:

Audiostacja

tel.: +48 (22) 122 53 00
Godziny otwarcia:

Pon - Pt: 09:00 - 17:00

 

adres:
ul Kolejowa 93/95 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > RME Audio rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz